Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2T] gaśnie tuż po przełączeniu na LPG - tylko za 1 razem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2T] gaśnie tuż po przełączeniu na LPG - tylko za 1 razem

    Jaki masz telefon? Próbowałeś z innym? Oprogramowanie telefonu zaktualizowane?

    Po sparowaniu system jest gotowy do pracy, natomiast może upłynąć sporo czasu nim zostaną przekopiowane kontakty (u mnie 500 rekordów zajęło przy pierwszej synchronizacji ok 15 min.,), ale to nie ma wpływu na wykonywanie połączeń.
    Co do dzwonka, to ja mam ten ustawiony w Bolero. Dzwonka telefonu nie słyszę.

    Rozumiem, że sprawdzałeś, czy nie masz aktywnego wyciszenia mikrofonu?
    [zamówiona] O3 2,0 TDI Kombi Elegance + "trochę" dodatków

  • #2
    [O2T] gaśnie tuż po przełączeniu na LPG - tylko za 1 razem

    Witajcie. Ostatnio dwa razy w tych samych warunkach zgasł mi silnik chwilę po przełączeniu na LPG i zatrzymaniu na światłach czyli:
    - jadę na noPB temperatura zostanie osiągnięta następuje przełączenie na LPG
    - dojeżdżam do świateł hamując silnikiem zatrzymuję sie no i silnik gaśnie
    - po ponownym odpaleniu i automatycznym przełączeniu na LPG już tego nie ma.

    Temperaturę przełączenia mam ustawioną na 40st. Przed zimą co prawda skróciłem czasy przełączenia (czas zwłoki) po osiągnięciu temperatury i mam takie:
    0, 20 - 50s - nie zmieniane
    30 - 45s - nie zmieniałem
    40 - 40s - nie zmieniałem
    50 - 15s
    60 - 15s
    70 - 0s
    powyzej - 0

    Opóźnienia przepływu benzyna gaz nie zmieniałem.

    Od zmiany zdarzyło mi się to 2 razy w tych samych ww warunkach i zawsze tylko po pierwszym przełączeniu na LPG - czyli na nie rozgrzanym silniku. Jak nie trafię na świtała po przełączeniu to nie ma problemu.
    Czy może to jest kwestia ustawień czy jednak coś się zaczyna dziać np. z wtryskiwaczami bądź z jakąś nieszczelnością ?


    Moja furka:
    -------------------------
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=60516

    Komentarz


    • #3
      Re: [O2T] gaśnie tuż po przełączeniu na LPG - tylko za 1 raz

      Wymądrzał się nie będę, bo nie jestem ekspertem od LPG, ale mam podobnie.
      Jak temperatura spada w okolice zera i poniżej i auto postoi kilkanaście godzin np przez noc to pierwsze przełączenie na LPG jest trudne. Na wolnych obrotach auto zgaśnie a jak jadę to na ułamek sekundy się zadławi, ale nie zgaśnie. Diagnoza gazowników u mnie jest taka, że mam stare wtryski które już są trochę przechodzone, mają 148 tys i się kleją. Polega to na tym, że przez noc przy niskich temperaturach wytrącają się parafiny na wtryskach i przy pierwszym przełączeniu wtryski muszą się z tych parafin wyrwać. W związku z tym, że u mnie żadnych innych niepokojących objawów nie ma. Jeżdżę dalej na tych wtryskiwaczach, ale przed pierwszym przełączeniem na gaz gdy temp. na zewnątrz jest w okolicach 0 dłużej jadę na benzynie, żeby wtryski osiągnęły wyższą temp i ręcznie przełączam na gaz i nie ma żadnego szarpnięcia. Po prostu te parafiny muszą się rozpuścić. Teraz gazownik podwyższył mi temp. przełączania na 45 stopni także będę testował, czy coś się zmieniło.

      Komentarz


      • #4
        No możliwe, ale ja mam 34 tys przejechane wiec i to głównie w cyklu mieszanym i w trasie wiec ciężko mi stawiac na ten powód. Muszę bardziej to potestowac czy zawsze mi bedzie gasl na swiatlach tuz po pierwszym przelączeniu.


        Moja furka:
        -------------------------
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=60516

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez kris17009
          No możliwe, ale ja mam 34 tys przejechane wiec i to głównie w cyklu mieszanym i w trasie wiec ciężko mi stawiac na ten powód. Muszę bardziej to potestowac czy zawsze mi bedzie gasl na swiatlach tuz po pierwszym przelączeniu.
          Te 34 tyś. co dla niektórych czarnych medów to wyczyn. Sprawdź ich rezystancje po rozgrzaniu. Powinno być 1.1 Ohm. Jak będzie >1.5 to są uszkodzone cewki.

          Komentarz


          • #6
            marte, sprawdziłem ale niestety nie udało mi się jeszcze dobrze rozgrzać i pewnie temperatura w otoczeniu było ok 10 st. Wartości miałem dużo wyższe bo 1,9 Ohm na każdym dokładnie tak samo. Skoro temp. ma znaczenie to rozumiem że wraz ze wzrostem temp. oporność maleje Czy może mimo tego można wykluczyć wtryskiwacz - bo chyba jeżeli już to któryś by odstawał.
            Jak będę jechał gdzieś dalej bądź dłużej to sprawdzę po dobrym rozgrzaniu.


            Moja furka:
            -------------------------
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=60516

            Komentarz


            • #7
              Witam,
              czy udało się dojść co się stał oz autem? Moje ma 10,5tys km przebiegu problem pojawia się co pewien czas. Teraz ponownie są problemy a auto przejechało od przeglądu 500km. Silnik 1.6 MPi BSE gaz Landi Renzo zakładany w serwisie w marcu 2013.
              Pozdrawiam,
              IGK

              Komentarz


              • #8
                Nie. W moim przypadku poza tymi 2 opisanymi razami problem sie nie powtorzyl. Zadnych innych objawow nie mam, a przejechalem ponad 3000km. Jak na razie mocno testuje tak zeby do gwarancji cos wyszlo jeszcze....


                Moja furka:
                -------------------------
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=60516

                Komentarz


                • #9
                  Mi tak się działo od początku, co jakiś czas, przy przebiegu 75kkm się nasiliło. Po wymianie wtrysków gazu jest już ok, na fakturce za to mam MED GI25-65, a kolorkami - niebiesko pod maską ;-)

                  W O2FL ostatnio temat przerabiała moja Mama - jej z kolei padły przy 50kkm

                  Komentarz


                  • #10
                    Witam ponownie,
                    w minionym tygodniu auto oddane do serwisu - zostały wymienione wtryskiwacze. I wygląda na to że ASO się spisało. Nie wiem co założyli ale pewnie oryginały bo zarówno samochód jak i instalacja (LR) są na gwarancji. Mam nadzieję że to koniec kłopotów.
                    Pozdrawiam,
                    IGK

                    Komentarz


                    • #11
                      Wtryski Med, jakie dają do Landi Renzo mają tzw. wstępne podgrzewanie tuż po odpaleniu auta na benzynie. Jeśli słychać cykle po 4 cyknięcia i każde z nich ma ten sam poziom głośności, to jest git. Warto czasem otworzyć szybę lub wysiąść z autka i posłuchać, czy jest jak napisałem, bo zanieczyszczony wtrysk lubi się wieszać tuż po rozruchu, szczególnie w zimne dni . Moje w okresie ostatniej zimy miały z tym problem ,ale auto normalnie jeździło po rozgrzaniu na LPG. W weekend wymontuję wtryski i przeczyszczę.Może jakąś foto- rozprawkę na ten temat wkleję. To dla tych, co im już gwarancja minęła... Aha , moje mają przejechane tyle co autko, czyli 74 tys. km.
                      Tak przy okazji, to do 1,6 BFQ dają już niebieskie wtryski z 12ma otworami( kanałami wlotowymi). Te czarne już są wycofane z produkcji (miały mniej otworów, przez co się częściej zapychały).

                      Komentarz


                      • #12
                        Wg mojej wiedzy czyszczenie wtrysków to mit. Wtryski albo są dobre i działają bez problemów, albo nadają się do wymiany. Pisze to na podstawie moich wtrysków, którym czyszczenie nie pomogło, ale one już maja przelatane około 150 tys. Może Tobie pomoże, ale z tego co czytałem również na necie to czyszczenie nic nie daje, ale życzę powodzenia.

                        Komentarz


                        • #13
                          Wiem z teorii inst. LPG, że gaz ten zawiera sporo związków siarki i mazut (taka ciemno-szara maź), które da się wyczyścić. Bez powodu Med nie zrobił większej ilości otworów w nowych wtryskach niebieskich, które wpisałw katalog jako jedyny zamiennik czarnych
                          (szczegóły tutaj: Zmiany we wtryskiwaczach MED | gazeo.pl )
                          Spróbuję a nóż widelec..... po moim przebiegu to wtryski jak i cała instalacja zdążyły się już kilkukrotnie zamortyzować 8)

                          Komentarz


                          • #14
                            Witam.
                            Równe dwa lata od ostatniego postu w temacie czyszczenia wtryskiwaczy nikt się nie wypowiada, a specjalnego tematu w tym kierunku chyba jeszcze nie ma.
                            Robił ktoś z was ten manewr? Jeśli tak, to jaki efekt po czyszczeniu?

                            Komentarz


                            • #15
                              Witam,
                              ponownie problem z gazem. Dokładnie tak jak u Kris17009 z 16.01.2014. Jak silnik jest rozgrzany odpala bez problemu. Założone są wtryskiwacze niebieskie - ich przebieg to ok 45 tys km (auto ma przejechane 51 tys ale na gwarancji wymieniono je z czarnych które padły po ok. 8 tys km). Czyli to uszkodzone wtryskiwacze?
                              Pozdrawiam,
                              IGK

                              Komentarz


                              • #16
                                uszkodzony może być reduktor lpg. Puszcza gaz wężykiem od podciśnienia na przykład.

                                Jedyne podejście żeby ustalić szybko przyczynę to podmienić wtryskiwacze potem reduktor i będzie wszystko wiadomo.
                                Inaczej to tylko gdybanie.

                                Jeżeli na wolnych obrotach na gazie silnik pracuje równo to wskazywałoby na reduktor.
                                Jednak nie jest to na 100% jednoznaczne.
                                czasami wtryski robią niezłe cyrki Stag 300 wtryski Valtek część 1 - montaż instalacji LPG Warszawa

                                Może być tak że jak jest zimny silnik to wtryski puszczają gaz, choć bardziej stawiam na reduktor.
                                Ostatnio edytowany przez kreta; 43248.

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez kniazuk Zobacz wpis
                                  Witam,
                                  ponownie problem z gazem. Dokładnie tak jak u Kris17009 z 16.01.2014. Jak silnik jest rozgrzany odpala bez problemu. Założone są wtryskiwacze niebieskie - ich przebieg to ok 45 tys km (auto ma przejechane 51 tys ale na gwarancji wymieniono je z czarnych które padły po ok. 8 tys km). Czyli to uszkodzone wtryskiwacze?
                                  Warto też sprawdzić szczelność całego układu LPG. U mnie była mała nieszczelność przy łączeniu przewodów LPG z butlą. Nic nie śmierdziało, ale jak auto postało kilka godzin przy temperaturze około 0 i poniżej to były duże problemy z przełączaniem. Stawiałem, że to stare wtryski się kleją, ale przy okazji wymiany butli gazownik odkrył nieszczelność i po jej usunięciu wszystko jest OK. Dodam, że co roku jeżdżę na przegląd i gazownik sprawdzał przyrządem, czy nie ma nieszczelności, ale tylko w komorze silnika.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Dziękuję za podpowiedzi. Problemy zaczęły się tydzień po serwisie (filtry, szczelność itp.) instalacji w ASO która tą instalację zakładała... Nie żeby coś zepsuli, może to zbieg okoliczności. Będę wiedział 29 kwietnia. Obecnie ręcznie zmieniam rodzaj zasilania gdy silnik jest wystarczająco ciepły i zazwyczaj wtedy zwiększam obroty i jest ok.
                                    Pozdrawiam,
                                    IGK

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Witam jeśli to landi, to klei zawór na parowniku. Przerobiłem to u siebie.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Czy ten zawór na parowniku da radę wyczyścić czy lepiej go wymienić? Jakie koszty? Co to konkretnie za zawór? Obecnie ustawiłem przejście na gaz przy 70 stopniach i jest ok - nic nie szarpie, nic nie piszczy.
                                        Pozdrawiam,
                                        IGK

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Wyczyścisz bez problemu, tylko twoja praca. Najlepiej szmatka i aceton. Parownik z elektrozaworem.

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Polecam lekturę lub zadanie pytania na lpg-forum.....

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              HTTP 404. Nie znaleziono strony o podanym adresie.. Zobacz!

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Dziękuję,
                                                tam jest zamontowany filtr fazy ciekłej. Ten który zmienili w ASO i już następnego dnia po porannym rozruchu zaczęły się problemy... Bo na gorącym silniku (tak pow. 60stopni Celsjusza). A cały taki zawór to da radę kupić?
                                                ... Bo na gorącym silniku przechodzi na LPG bez problemu.
                                                Pozdrawiam,
                                                IGK

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  W którym miejscu w ASO mają zwyczaj montować sterownik gazowy tej instalacji? Czy na jego obudowie będzie podany kod stwierdzający czy będzie możliwa podmiana wtryskiwaczy na inne niż MED (niby jak jest COD. 616264001 to jest to możliwe), czy należy szukać w innym miejscu (jakim?)
                                                  Pozdrawiam,
                                                  IGK

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X